באלו מקצועות קודש כדאי ללמוד ולהתפרנס מהם בכבוד

מערכת שורש  א סיוון, תשפב  5/31/2022

אם רוצים ללמוד מקצוע קודש שמאיר אתכם בעולמה של תורה- יש לבחור נכון את המקום
.......................

באלו מקצועות קודש כדאי ללמוד ולהתפרנס מהם בכבוד
אנשים רבים שגדלו מגיל אפס באוהלה של תורה ומבחינתם הם בהחלט היו רוצים להמשיך ולקיים – 'שבתי בבית השפם כל ימי חיי', מוצאים את עצמם מתמודדים עם קשיי פרנסה ועם חוסר יכולת להתקיים בצורה מכובדת כפי שהם היו רוצים.

אחרי הכול, המלגות שמקבלים היום אברכי כולל עומדים על סכומים מגוחכים ממש שלא יכולים להספיק כמעט לכלום.

זו הסיבה שאנחנו רואים היום הרבה אברכים רציניים ויראי שמים המחפשים מקור פרנסה אך זאת בלי לוותר כלל על העקרונות שלהם, בלי להתרחק מעולם התורה ובלי שיהיה עליהם להקדיש יותר מידי שעות לשם כך כדי שעדיין יוכלו לנצל את רוב זמנם, כוחם ומרצם בלימוד התורה.

מקצועות הקודש שמשאירים אותך עם התורה
יש כמה וכמה מקצועות קודש שכל אחד מהם עשוי בהחלט לספק מקור הכנסה מעולה כאשר לא תמיד זה יחייב בהכרח הרבה שעות עבודה.
לדוגמא –
• סופר סת"ם – מבחינת הביקוש יש הרבה מאוד ביקוש לסופרי סתם. היות ובתחום הזה אין כל מקום לטכנולוגיה ולקדמה המאפשרים ייצור מהיר יותר ובתפוקה גבוהה יותר של כמויות גדולות. לייצור מוצרי סתם כמו מזוזות, תפילין וגם ספרי תורה חייבים את עבודת היד האיטית והמקצועית. כל אות צריכה להיכתב בפני עצמה עם כל הדיוקים וכל הדקדוקים עם כל התגים וכל הפרטים. אדם שלומד את המקצוע יכול בהחלט להתפרנס היטב ממספר שעות עבודה בכל יום. לדוגמא כתיבת מזוזה לא אורכת יותר משעות ספורות של עבודה והמחיר למזוזה עשוי להגיע למאות שקלים ויותר.
• מוהל – אדם שרואה את עצמו מתאים לעבוד כמוהל, יכל בהחלט להתפרנס מעבודת קודש חשובה ומתוגמלת היטב. העבודה לרוב לא דורשת זמן רב כאשר ברית ממוצעת ארוכת לא יותר מחצי שעה עם כל ההכנות לפני וגם אחרי.
אדם שלומד את התחום יכול לערוך בכל יום ברית או אפילו מספר בריתות ולהתפרנס היטב כאשר הוא כמובן יכול לשוב לתלמודו מיד לאחר מכן. מעבר לכך הוא נעשה שותף למצווה חשובה ומיוחדת שרק תרומם אותו יותר.
• מורה הוראה – אדם שיושב ולומד וכבר עשה את זה משך שנים ארוכות, יכול בהחלט להגיע להכשרה של מורה הוראה. כמובן אם הוא ילמד את כל מה שחשוב למורה הוראה לדעת לקראת התפקיד החשוב. אין ספק שתפקיד כזה משאיר את האדם על יד הגמרא ולא מחיבת אותו לעזוב את התורה.

היכן לומדים מקצועות קודש
אז הבאנו לכם כאן רק מקצת מהדוגמאות האפשריות כאשר יש עוד הרבה מאוד תחומים ומקצועות שונים הקשורים כולם לתורה ומכונים מקצועות קודש. חשוב לבחור מקום לימודים איכותי, מקצועי וכזה שמעניק מענה מקיף וליווי לכל אורך הדרך. רק כך תוכלו לצאת לדרך בסופו של דבר עם הרבה ידע מקצועי וגם הרבה ביטחון. כל זה לצד פרנסה בשפע!